Spice suurendas 2017. aastal oma käivet

06.04.2018

Möödunud aasta majanduskasv innustas inimesi rohkem kulutama. 2017. aastal ulatus Spice keskuse käive 211 miljoni euroni, kasvades ligi 3%. Kaubanduskeskuse poodide keskmine ost suurenes 8%.

2017. aastal suurenes Spice käive eelmise aastaga võrreldes 3,3% ja Spice Home keskuse käive 1,2%. Käibe kasvule aitas kaasa keskmise ostu tõus, külastajate arv jäi eelmise aasta tasemele 10,5 miljonit külastajat aastas. Keskmine ost kasvas Spices 8% ning Spice Home’is 2%. Tavapäraselt tegid külastajad suuremad ostud aasta lõpus – 2017. aasta novembris oli Spices keskmine ost 14,3% suurem kui 2016. aastal.

Mullu kasvas Spice keskuses 15,7% aluspesu ja sokkide segmendi müük, millele aitas kaasa Calvin Klein Underwear’i kaupluse avamine. Teenuste segmendi käive suurenes 8,7% ning delikatesstoodete segmendi oma 4,7%. Teiste uute kaupluste seas avati Spices eelmisel aastal Hispaania delikatesside kauplus Don Gastronom ja kauplus Lāču bakery.

Parimad näitajad Spice Home’is olid elektroonika- ja IT-kauplustel, samuti vabaajakaupade poodidel, mille käive kasvas vastavalt 10,3% ja 8,1%. Restorani Čili Pizza ja kaupluse Es mīlu kafiju avamisega suurenes toitlustussegmendi käive rohkem kui kaks korda.

„Spice keskuse ligi 3% käibe kasv on väga hea tulemus, seda eriti olukorras, kus külastajate arv püsis eelmise aasta tasemel. Oleme märganud, et ostjad on muutunud ratsionaalsemaks ja ostavad sihipärasemalt. Ostjad tulevad kauplusesse teadmisega, mida nad tahavad, valivad kvaliteetsed tooted ja püüavad osta kõik vajaliku ühekorraga, hoides sellega kokku kaupluste külastamisele kuluvat aega,” selgitas kaubanduskeskuse Spice tegevdirektor Iveta Lāce.

Kaubanduskeskuste kogukäivet ja käivet ruutmeetri kohta on aidanud tõsta ka keskuste ning sealsete kaupluste juhtimise tõhustamine. Käibe kasvule aitasid kaasa ka välisturistide suured ostud: mullu  kasvasid tax-free-ostud 22%, turistide poolt Lätis kulutatud rahasumma suurenes 29% ning 25% kõikidest tax-free-ostudest tehti Spice keskuses.

Spice ennustab 2018. aastal 2–3% suurust käibe kasvu ja jätkab tööd uute kaubamärkide toomise ja tootevaliku laiendamisega. Kaks korda suurem kauplus Elkor avas oma uksed Spice Home’is märtsis ning nüüd on Elkor Tehnika elektroonika- ja kodumasinate poel, Elkor Home’i kodutarvete poel ja Elkor Kids’i lastekaupade poel kahel korrusel kokku 5500 ruutmeetrit müügipinda.

„2018. aastal töötame välja kaubanduskeskuse sisemise ja välise uuendamise projekti ning keskuse laiendamise projekti, lisaks on meil plaanis pakkuda ainulaadset ilu-, tervise- ja sporditeenuste valikut ühes kohas,” jagas Iveta Lace tulevikuplaane.

2018. aastal kavandab Spice suurendada oma käivet restoranide ja kohvikute segmendis. 2017. aasta lõpus avati Itaalia ja Vahemere restoran D’Arte, Jaapani ja Aasia köögi restoran Kabu ning kohvik Sala.